søndag, juli 01, 2012

Kjole med kant

For nogen tid siden var jeg nede og købe lidt stof til en sommer kjole det var mens det endnu var varmt uden for, så den har været nogle dage undervejs.
 Det er en simpel bane nederdel, men hvor jeg selv har lavet afslutningen.
Nemlig denne nederste kant, hvor stoffet op til broderiet er ætset væk så den blev fin.
Jeg havde bestilt opgraderingen til min broderi maskine hjem fra USA og den understøtter at lave banebroderi og så var der også nogle kant broderier med og det er en af dem jeg har anvendt her.


4 kommentarer:

  1. hvor ser det fint ud, jeg er vildt nysgerrig, hvordan ætser du det så præcist ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      det er en gele der ætser naturprodukter. og da tråden er af polyester er den Immun over for gelen.
      Geleen påføres direkte fra tuben som har en spids som eks. sekundlim. her efter tørres den med en hårtørre. så lægger du et stykke kasseret klæde på strygebrætet vender kjolen med vrangsiden op og begynder at stryge, maks varme er uld. så bliver stoffet hvor gelen er/var brunt og så kan stoffet rives fra hinanden. syntes du kanten er lidt rå, kan man med fordel køre en negl på kanten af syningen og det sidste "falder" af.
      jeg fandt den her http://www.dharmatrading.com/html/eng/1647-AA.shtml
      tuben har kostet knap 90 kr inkl porto

      Slet
    2. det er da drønsmart ;)

      Slet
    3. ja det syntes jeg også, og sådan en dunk er jo ikke voldsomt dyr, når man ser op mod resultatet og så er der ikke brugt 1% endnu

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...