mandag, juni 13, 2011

Så kom der gang i symaskinen igen


Og denne gang har det stået på børne tøj til min veninde Christinas lille pige Gaja. Stoffet købte Christina de sidste  2 gange vi har været i Fredericia til Kreativ Messe. Men hun er ikke selv kommet igang med at sy.
Og da jeg sidste lørdag var med i Herning til Sy BørneTøjs dag sammen med en flok piger fra Jubii Håndarbejde chatten, var det jo oplagt jeg begav mig i gang med dette. Tøjet er dog ikke kun syet den lørdag, men over hele ugen indtil igår.
Serien består af:


Lilla babyfløjls nederdel med hjerteapplikation og dekorativ stikning i bunden


Og et par lilla BabyFløjls bukser med lommer og oplæg i spraglet babyfløjl.

Denne nederdel er Seriens Easy gooing - stoffet er nemlig købt med motiverne på. så det var bare at sy den sammen bag på og lave en løbegang til Elastikken og en oplægning i bunden!

Og dette var så seriens - Nu er det prøvet og det var sidste gang! - Forklæde kjolen er lavet af sort babyfløjl. Jeg har siddet med meget stof men første gang noget der fnullerede så meget. Det lignede vi havde fået myre, og når jeg nøs eller hunden kom forbi var de også levende! 
Men mønsteret syntes jeg var meget lige til og jeg kunne da godt finde på at lave en igen. hvis der skulle dukke en mulighed op.
Kjolen er ens indvendig og udvendig bortset fra sløjfen her bag på. den har ingen praktisk funktion, bare en lille detalje fordi jeg kunne!

1 kommentar:

  1. Hej Susanne

    Fine ting du har haft igennem symaskinen.
    Tak for din mail - jeg kan are ikke fåå det til at virke. Filen er over 1 MB og bliver afvist af google docs. ØV

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...