søndag, maj 08, 2011

Etage lagkage version 1

Så har jeg lavet første etage lagkage

Og øvelse gør som bekendt  mester. Der er sket meget siden den første lagkage. Der er jo så også indvisteret i lidt kage udstyr, og det gør rigtig meget. En spartel til at smøre opsmøring på med er uundværlig. Så var der lidt udstanser til blomsterne til at gøre livet lidt nemmere.
 Jeg har også lært lidt i denne process. -  Fondant er nemmere at få til at slippe hvis man ruller det ud på bagepapir (og nemmere at flytte). Derud over skal fondant bruges MED DET SAMME! Ellers bliver den tør og sprækker. Så skulle jeg øve mig lidt med royal iceing, der har jeg også fundet en teknik der ikke giver de lange snipper som man ser oven for.
Næste lagkage skal laves til min mors 50 års fødsesdag på fredag. jeg har dog lidt fondant til overs fra denne kage, men jeg slipper nok ikke for at skulle røre noget mere... fortsætter jeg denne kurs har jeg ingen mormor arme til brylluppet, det er godt nok hårdt ved overarmene at røre op. Ønsker mig en røremaskine i fødselsdagsgave  
(Kagen ovenfor var en gave til min veninde Sabine som fyldte 21 igår Lørdag)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...