onsdag, april 08, 2009

økonomi for kvinder

Hvordan skræmmer man nemmest sin mor? Skriver nederstående indslag om økonomi og investeringer.. Jeg havde min mor i røret idag hun havde læst mit indlæg om mit ønsker at komme ind på aktiemarkedet. Hun syntes det var en dårlig ide med det marked der er nu. Og jeg giver til dels min mor ret. Men jeg agter altså ikke at lave en "Finn Nørbygaard" og låne pengene af banken og så investere. Nej jeg vil tage nogen af de penge der bare står på min konto og kikker. 3,75 er jo ikke ligefrem noget der gør mig millionær. Og pengene skal jeg alligevel ikke bruge til noget lige nu. Men jeg agter altså ikke at det skal være en kortsigtet investering på 2-3 mdr. nærmere 5 år. Taber jeg pengene så er jeg en dyr oplevelse rigere. Hvor intet vover intet vinder.
Hvad er økonomisk frihed? Det er når ens passive indtægter overstiger ens faste udgifter. Med passive indtægter menes der renter, aktieafkaster, royalties, udbytter. Men ikke løn - den arbejder du aktivt for.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...