mandag, maj 26, 2008

Hvad er den korrekte betegnelse?

Pigen, Kvinden, Damen. - omkring frokost bordet på firmaet diskuterede vi hvad er den korrekte betegenelse for personer af hunkøn i alderen 18-35? vi var flere der heller ville betegnes som pigen. en enkelt ville hellere være dame. hendes begrundelse var at som pige var man barn, det kan være korrekt. Men er damer ikke over 50 og ude afstand til at føre automobil på forsvaeligvis?
Jeg tager udgangs punkt i mig selv og en ofte opstået situation da jeg var kasse dame i rema. En mor er ude og handle med hendes barn og giver barnet pengene og giver følgende komando "kan du give damen pengene!" jo den er god nok jeg føler mig gammel. selv samme situation men denne gang siger moderen "kan du give pigen pengene!" jo jo jeg bliver et par år yngre men gør det noget?
Udtrykket kvinden kom slet ikke på tale - hvertfalde ikke for så lang tid. det blev ret hurtigt bestemt at kvinder var hunkøn der havde født et eller flere børn. men hvad er jeg? jeg er ikke 12 år så ikke pige. men jeg har heller ikke født så jeg er ikke kvinde. og jeg kan da efter sigende stadig køre bil og ansigtsfugerne er da ikke så dybe jeg er heller ikke en dame. jeg er et væsen i min bedste alder!

1 kommentar:

  1. Anonym23:15

    giver dig helt ret sus, pige - dame der må være noget imellem, andre bud som jeg er kommet på maddammen (heller ikke serlig positivt) tøsen (kan man ikke rigtigt sige til fremmede)

    Der mangler et godt or, og jeg har faktisk sat et helt hold dansk studerende til at skabe et nyt ord for denne gruppe (når man kan finde på noget der hedder tweens, hvorfor så ikke pimen eller damge? måske ikke helt så catchy, men hvem ved måske bliver det den nye målgruppe.

    Majken

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...