torsdag, oktober 26, 2006

Hvad er Snooker for en Skod-Sport?


Igår kom jeg hjem fra job træt udkørt og bare klar til noget TVzapperi. Men inde på sofaen ligger kæresten med fjernbetjeningen tæt ind til kroppen, og jeg er ude afstand til at vride den fra ham (JA jeg var udmattet) og hvad ser han? EuroSport! det er der som sådan ikke noget forgjort i, de sender da fra tid til anden mortorsport eller MC race. men ikke i går nej der sendte de den hyber spændene "SPORT"! Nemlig snooker! - alene det at kalde det en sport er en overdrivelse. den ene - O'Grady - nåde at konfimere mere kaffe på den halve time jeg så "kampen" end flere af mine kollegaer når på en hel arbejdsdag. - og motionen består i turen rundt om bordet og tilbage på plads.
Da "sporten" er engelsk er det en jo en Gentelmanns sport. - det er fandme kun Englændere der har butler når de dyrker "sport". De har en gut gående i pingvin uniform og hansker, som tager kuglerne op af nettene når spillerne skyder en kugle i. og hvad gør han med kuglen? - Han pusser den med hans hvide hansker og stiller den på bordet igen. det var sku da pænt af ham - det må være en "sport" med et stort penge overskud siden det kan betale sig at have en butler gående ved alle borde. - og en masse tøj der skal til rens hele tiden.
også pointgivningen er mærkelig sålænge en spiller kan blive ved med at skyde en kugle i er det hans tur, det kan jeg forstå det er lidt lige som memory (huskespillet). alt efter hvad for en kugle han skyder i får han flere point. han skal dog skifte vis skyde en rød og en farvet i. farvet giver mellem 2 og 8 point og en rød giver 1 point.
når en afspillerne så misser at skyde en i, så bliver det den andens tur. men de point han har samlet (ved at skyde kugler i) får han ikke lagt til hans point fra tidligere. nej de bliver stående for sig selv, indtil en af spillerne får over halvdelene af pointene på bordet, og for han ikke kommer formeget foran, så samles det til 1 point som så lægges til en anden point score. og vinderen er så den der får mere end halv delene af pointene flest ud af 9 gange.
hvad er der lige galt med bedst af 3? så kunne jeg få fjernbetjeningen noget hurtigere, butleren skal ikke have så meget i løn (har hørt at butlere er godt betalet) og det med langstragte kampe er vi også ude over.
- Jeg sidestiller hermed "sporten" Snooker med skihop 1. januar - selv om du falder i søvn undervejs går du ikke glip af noget.

1 kommentar:

  1. Anonym17:37

    snooker, en genial sport.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...